Koolhydraatarme pizza met gekarameliseerde ui, ham, mozzarella, zongedroogde tomaat en rucola

Koolhydraatarme pizza met ham, mozzarella, gekarameliseerde ui, zongedroogde tomaat en rucola

Afgelopen zomer was ik met een vriendin in Castellón, een stadje in Spanje waar ik een half jaar gestudeerd heb. Na wat wijntjes hadden we wel even zin in wat anders dan de tapas die we iedere avond al aten (ja, zwaar leven), dus het was tijd voor pizza. Hoewel we eigenlijk zin hadden in een standaard pizza Margarita of Salami, kregen we een menukaart voorgeschoteld met (in onze ogen) nogal vreemde combinaties. De pizza met gekarameliseerde ui, ham, zongedroogde tomaat, mozzarella en rucola leek ons nog het beste eetbaar. Klinkt best apart toch? Nou ik kan je vertellen dat het vanaf dat moment onze állerlievelingspizza is! Daarom ben ik mega blij dat het me gelukt is er een koolhydraatarme variant van te maken. Ik hoop jullie ook!




Ingrediënten (2 pizza’s)

  • 2 koolhydraatarme wraps (ik gebruikte de Smart Wraps van Body en Fit)
  • 1 ui
  • 1 bol mozzarella
  • 6-8 plakjes ham
  • Zongedroogde tomaatjes in olie (ik gebruikte er ongeveer 8)
  • Zakje rucola
  • Zoetstof
  • Olie om in te bakken

Bereiding koolhydraatarme pizza

Verwarm de oven voor op 200 graden en snijd ondertussen de ui en mozzarella in blokjes en de zongedroogde tomaatjes in reepjes. Leg de wrap op een bakplaat met bakpapier en bak ongeveer 4 minuutjes.

Bak ondertussen de ui bruin in wat olijfolie, zet het vuur lager en voeg de stukjes zongedroogde tomaat en wat zoetstof toe. Schep om en bak even op laag vuur.

Haal vervolgens de wrap uit de oven en beleg met ongeveer 3/4 van de mozzarella en de gekarameliseerde ui en zongedroogde tomaat. Leg hier de plakjes ham over, en maak af met de rest van de mozzarella, ui en zongedroogde tomaat.

Bak ongeveer 5 minuutjes, kijk vervolgens even of alles goed gesmolten is, en zet eventueel de grillstand van je oven nog even een paar minuutjes aan (bij mij was dit nog nodig, maar dat is denk ik afhankelijk van je oven). Maak vervolgens af met de rucola (als je het lekker vindt kun je deze nog even mee verwarmen, maar rauw is ook lekker) en tada: je koolhydraatarme ‘pizza Castellón’ is klaar.

Eet smakelijk! X


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *