Gezond en suikervrij pompoen-ijs met pecannoten

gezond suikervrij pompoenijs

Volgens mij heb ik hét ultieme herfsttoetje ontdekt: suikervrij, koolhydraatarm pompoen-ijs! Eerder maakte ik al gezond avocado-ijs en frambozen-ijs, en nu ontdekte ik dat je van pompoen óok heerlijk gezond ijs kunt maken. Het ijs is koud (duh), maar de smaken zijn heerlijk warm. Ideaal voor een avondje op de bank terwijl het buiten regent 😉



Ingrediënten (2 porties)

  • 250 gram bevroren pompoenblokjes
  • 2 eetlepels roomkaas of crème fraiche
  • 2 eetlepels Suikervrije karamelsiroop (bijvoorbeeld van Body & Fit). Als je dit niet in huis hebt, kun je ook zoetstof gebruiken. Hierdoor wordt de smaak wel iets anders.
  • Speculaaskruiden
  • (Gezouten) pecannoten

Verder nodig:

  • Keukenmachine of blender

Bereiding pompoen-ijs

Haal de pompoenblokjes 5 tot 10 minuten voordat je het ijs gaat maken uit de vriezer. Doe ze vervolgens in een keukenmachine of blender, en maal de bevroren blokjes fijn. Voeg vervolgens een eetlepel roomkaas of crème fraiche, een eetlepel karamelsiroop en wat speculaaskruiden toe en mix tot een (bijna) gladde massa. Voeg vervolgens de rest van de roomkaas (of crème fraiche) en karamelsiroop toe, en mix het geheel totdat er glad ijs ontstaat. Proef wat je van de smaak vindt, en voeg eventueel nog wat extra speculaaskruiden of karamelsiroop toe.

Verdeel het ijs over 2 bakjes en maak af met wat pecannoten. Ik vind gezouten pecannoten hier erg lekker bij, maar gewone kunnen ook.

Eet smakelijk! X


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *