Koolhydraatarme nacho’s met laagjes-dip

koolhydraatarme nachos met laagjesdip

Koolhydraatarme nacho’s met laagjes-dip: wát een feestmaaltijd! De nacho’s zijn lekker knapperig en de dip heeft alles wat een goeie dip moet hebben: guacamole, crème fraiche, tomaat én cheddar. Ik at het als avond-eten (met wat rauwkost erbij), maar deze nacho’s zijn ook heerlijk als snack bij de borrel. Ook fijn: het staat letterlijk binnen 10 (als je een béetje opschiet zelfs 5) minuten op tafel.



Ingrediënten (diner voor 2 personen of snack voor 4 personen)

  • 4 koolhydraatarme wraps (Body & Fit)
  • 1 avocado
  • 3-4 plakjes cheddar
  • 1 kleine rode ui
  • Tomatensalsa of tomatenblokjes (ongeveer 4 eetlepels)
  • Kuipje crème fraiche
  • Knoflookzout en paprikapoeder
  • (Olijf)olie
  • Optioneel: zwarte bonen

Verder nodig:

  • 2 schaaltjes (glas is het mooiste, dan zie je de laagjes goed)

Bereiding koolhydraatarme nacho’s met laagjes-dip

Bak de koolhydraatarme wraps een voor een in een droge pan totdat ze knapperig zijn, en snijd ze vervolgens in puntjes (vorm van nacho’s). Als je het lekker vindt kun je er nog wat knoflookzout en paprikapoeder overheen strooien, maar dit hoeft niet perse. De laagjesdip waarmee je de nacho’s straks eet, heeft van zichzelf ook al veel smaak.

Snipper de rode ui heel fijn en leg aan de kant. Maak guacamole door de avocado met een kwart van de ui fijn te prakken. Voeg knoflookzout en paprikapoeder naar smaak toe. Schep de guacamole in de schaaltjes en bedek de bodem, maar bewaar nog een klein beetje voor bovenop.

Schep vervolgens een laagje crème fraiche op de guacamole. Je kunt zoveel gebruiken als je lekker vindt. Ik gebruikte ongeveer 4 eetlepels. Schep hier een laagje tomatensalsa of fijngseneden tomatenblokjes op. Gebruik je tomatenblokjes? Breng die dan op smaak met wat peper en zout.

Verhit wat olijfolie in een klein pannetje en fruit de overgebleven rode ui hierin. Zet het vuur laag en doe de plakjes cheddar erbij. Laat de kaas zachtjes smelten, en schenk in de schaaltjes. Maak af met het laatste beetje guacamole en eventueel wat zwarte bonen.

Serveer de koolhydraatarme nacho’s erbij, een eet smakelijk!


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *