Puntpaprika met frisse tonijnsalade

Koolhydraatarme lunch: puntpaprika met frisse tonijnsalade

Als het zo warm is als nu, is deze gevulde puntpaprika met frisse tonijnsalade ideaal als lunch of lichte avondmaaltijd. Lekker fris, er komt geen fornuis aan te pas en je bent zó klaar: meer tijd om op het terras, in het park of aan het strand door te brengen dus ;).




Ingrediënten (2 personen)

  • 2 puntpaprika’s
  • 2 blikjes tonijn (in olie)
  • Rode ui
  • 2 eetlepels kappertjes
  • 2-3 eetlepels Griekse yoghurt
  • 2 eetlepels mayonaise (meer mag ook)
  • Scheutje citroensap (gewoon uit zo’n flesje)
  • Peterselie, peper en zout

Bereiding gevulde puntpaprika

Laat de tonijn uitlekken en snipper ondertussen de ui. Halveer de puntpaprika’s en haal de zaadjes eruit (duw de helften eventueel een beetje uit elkaar zodat je ze makkelijker kunt vullen). Meng de tonijn vervolgens met de andere ingrediënten (met een vork gaat dit het makkelijkst) en verdeel dit mengsel over de vier helften paprika. Simpel, toch?!

Eet smakelijk! X


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *