Koolhydraatarme lunch: Chinese omelet van restjes

Koolhydraatarme lunch chinese omelet

Ik gooi bijna nooit eten weg, van restjes kun je eigenlijk altijd wel een lekkere lunch maken. Van restjes wokgroenten van mijn koolhydraatarme Chinese wok, maakte ik zo deze heerlijke omelet als lunch voor de volgende dag. Ik neem hem gewoon koud en in stukjes mee naar de uni, maar als je thuis luncht kun je hem natuurlijk ook even opwarmen.

Ingrediënten

  • Zak Chinese wokgroenten (ik gebruikte één derde, maar de helft is ook prima)
  • 2 eieren
  • 1 eetlepel chilisaus
  • 1 eetlepel ketjap
  • 1 eetlepel wokolie

Bereiding

Verhit de wokolie in een pan en bak de wokgroenten op hoog vuur beetgaar. Kluts ondertussen twee eieren los. Zet het vuur lager, voeg de chilisaus en ketjap toe en roer even goed door. Verdeel de groenten gelijk over de pan en schenk de eieren erbij. Dek eventueel af met een deksel en laat de omelet stollen. Je kunt hem eventueel nog een keer omdraaien (kans dat ‘ie dan kapot gaat, maar is niet erg). Klaar? Laat de omelet nog even goed afkoelen op een bord voordat je hem in de koelkast doet.

Eet smakelijk!

Print Friendly, PDF & Email

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *