Snel ontbijt: Griekse yoghurt en kwark met aardbeien en walnoten

Ontbijt: kwark en griekse yoghurt met aardbeien en walnoten

Dit is toch wel het ontbijtje dat ik het vaakst eet: snel, makkelijk en gaat nooit vervelen. De Griekse Yoghurt is lekker romig, dankzij de eiwitten in de kwark zit je lang vol en het fruit zit vol vitamines.. En tja, wie houdt er nou niet van aardbeien bij het ontbijt?! Ik heb de ingrediënten voor dit ontbijtje vrijwel altijd in huis zodat ik (lui, brak of haastig) snel een gezond ontbijtje kan maken en (bijna) nooit een excuus heb om m’n ontbijt over te slaan of te kiezen voor iets ongezonds. Ook ideaal om mee te nemen trouwens!

Ik gebruik altijd diepvriesfruit om drie redenen: het is goedkoper, makkelijk te bewaren en geeft de yoghurt meer smaak dan vers fruit. Ohja, voor de mensen die daarover twijfelen: het is net zo gezond als gewoon fruit.

Ingrediënten (voor 1 schaaltje)

  • 100 gram Griekse yoghurt
  • 150 – 200 gram magere kwark
  • 7 (diepvries) aardbeien (7 is m’n lievelingsgetal, maar meer of minder is ook oké)
  • Klein handje walnoten
  • Zoetstof
  • Eventueel een eetlepel zemelen

Bereiding

Als je bevroren aardbeien gebruikt, ontdooi ze dan eerst even in de magnetron of in een schaaltje met warm water. Verder heb je denk ik weinig uitleg nodig: gooi, kwak, plens, flats of schenk alles in een schaaltje en voilà! Ik voeg altijd wat zemelen toe zodat ik extra vezels binnenkrijg, maar niet iedereen vindt dit lekker. Als je walnoten eet is het ook geen ramp om de zemelen weg te laten.

Eet smakelijk! X

 

Print Friendly, PDF & Email

1 Comment

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *