Koolhydraatarme wraps met pangasius, avocado, groenten en soja-chili-citroen-mayo

Koolhydraatarme wraps met tilapia, groenten en citroen-chili sojamayo

Heb je zin in wraps én in vis?! Dan kan ik je deze koolhydraatarme wraps met pangasius, avocado en soja-chili-citroenmayo zeker aanraden. Klinkt misschien als een aparte combi, maar het is heerlijk! Lekker fris dankzij de citroen en tegelijkertijd ook super smaakvol door de sojasaus, chilisaus en verschillende groenten. Het recept deel ik hieronder met je.




Ingrediënten (2 personen)

Bereiding

Snijd de ui, paprika en komkommer in dunne reepjes en ‘smash’ (of prak) de avocado. Snijd ook de vis in reepjes, tenzij je al kant- en klare reepjes of stukjes gekocht hebt.

Pers de halve citroen en rasp de schil. Maak vervolgens een sausje van de mayonaise met een scheutje sojasaus, chilisaus, citroenrasp en citroensap. Begin met ongeveer de helft, en proef dan even wat je van de smaak vind. Voeg vervolgens eventueel extra sojasaus, citroensap of -rasp toe.

Verhit wat wokolie in een pan en bak de visstukjes samen met de rode ui. Voeg op het einde de reepjes paprika toe, en blus af met een scheutje sojasaus en een eetlepel suikervrije chilisaus.

Besmeer de wraps met de geprakte avocado en beleg met de spinazie. Schep de vis en paprika erop en maak af met de komkommer en wat soja-chili-citroenmayo. Serveer de rest van de saus er apart bij.

Eet smakelijk! X



Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *