Koolhydraatarme chiapudding

koolhydraatarme chiapudding (2)

In de herfst en winter is deze koolhydraatarme chiapudding, samen met koolhydraatarme havermoutpap, mijn favoriete ontbijtje. Lekker warm, vullend, super gezond én heel simpel. Ik maak het de avond van te voren al klaar, en warm het dan ‘s ochtends op m’n werk alleen nog even op in de magnetron. Ideaal!




Ingrediënten (1 portie)

  • 2 eetlepels chiazaad
  • 1 eetlepel eiwitpoeder vanille. Ik gebruik die van Body & Fit, maar ze verkopen het eigenlijk overal. Ook bij Action en Kruidvat.
  • 1 eetlepel amandelpasta (bijvoorbeeld van Body & Fit). Ik denk dat pindakaas ook kan, maar dat kan ik helaas niet testen omdat ik allergisch ben voor pinda.
  • 150 – 200 ml sojamelk
  • Kaneel
  • Eventueel wat extra zoetstof (vind ik zelf niet nodig, want het eiwitpoeder geeft ook een zoete smaak)
  • Walnoten (of andere noten)

Bereiding koolhydraatarme chiapudding

Gebruik een potje of bakje dat je goed kunt afsluiten en dat magnetronbestendig is. Doe hier alle ingrediënten behalve de noten in, en roer goed door. Sluit af, zet een nachtje in de koelkast en warm het de volgende ochtend een minuutje op in de magnetron. Maak af met wat noten, en klaar is kees!

Eet smakelijk! X



Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *