Koolhydraatarme tortizza’s

koolhydraatarme tortizzas

Zin in pizza, maar wil je wel koolhydraatarm eten én niet lang in de keuken staan? Dan zijn deze koolhydraatarme tortizza’s top! En jup je leest het goed: dat is een mix van tortilla en pizza, haha. De bodem is een koolhydraatarme wrap, en die beleg je met tomatensaus, kaas, en wat je nog meer lekker vindt. Even de oven in, en genieten maar!



Ingrediënten (2 grote of 4 kleine tortizza’s, genoeg voor 2 personen)

  • 4 kleine of 2 grote koolhydraatarme wraps (ik gebruikte die van Body & Fit)
  • 2 blikjes tomatenpuree
  • 1 bol mozzarella
  • Klein zakje rucola
  • Een paar cherrytomaatjes
  • Geraspte kaas (ongeveer 2 handjes)
  • Peper, zout, knoflookpoeder en oregano
  • Olijfolie
  • Voeg ook vooral andere dingen toe die je lekker vindt op een pizza

Bereiding koolhydraatarme tortizza’s

Verwarm de oven voor op 220 graden.

Meng de tomatenpuree met ongeveer een halve eetlepel olijfolie en wat peper, zout, knoflookpoeder en oregano (naar smaak) en besmeer de wraps hiermee. Ik vind een dun laagje lekker, maar gebruik gewoon zoveel jij lekker vindt!

Scheur de mozzarella in stukjes, halveer de cherrytomaat en verdeel deze over de wraps. Maak af met een beetje geraspte kaas (ook hier geldt weer: gebruik zoveel je zelf lekker vindt) en leg de tortizza’s op een bakplaat met bakpapier. Bak ze knapperig in ongeveer 8 minuutjes, en hou ze goed in de gaten. Afhankelijk van je oven moeten ze misschien iets langer of korter bakken.

Klaar? Maak de tortizza’s dan af met wat rucola, en serveer ze op een grote plank.

Eet smakelijk! X


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *