Koolhydraatarm ontbijt: vanille yoghurt met appel & kaneel

koolhydraatarm ontbijt: griekse yoghurt met appel en kaneel

Dit is de winterversie van mijn favoriete lowcarb ontbijt: Griekse yoghurt met kwark, appel, kaneel en vanille. Zó lekker!

Ingrediënten (1 persoon)

  • 150 gram Griekse yoghurt (ongeveer)
  • 100 gram kwark (ongeveer)
  • 1/3 appel
  • Eetlepel lijnzaad (of andere vezels)
  • Theelepel vanille-aroma
  • Kaneel
  • Zoetstof

Bereiding

Is het nodig om dit uit te leggen? Waarschijnlijk niet, maar oké: meng de Griekse yoghurt en kwark met wat zoetstof en vanille-aroma, snij de appel in kleine blokjes en strooi hier kaneel overheen. Schep de appel op het yoghurt-kwark mengsel, maar af met wat lijnzaad en je koolhydraatarme ontbijtje is klaar!

Eet smakelijk! X

Print Friendly, PDF & Email

2 Comments

  1. Janny Torrenga 6 januari 2019 / 20:32

    Hallo Floor

    Gebruik je magere kwark.

    Groetjes Janny

    • Floortje | Flowcarbfood 15 januari 2019 / 14:59

      Hi Janny! Kan allebei 🙂 Afhankelijk van hoeveel vetten je binnen wilt krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *