Koolhydraatarme walnoot-kaneelkoekjes

Koolhydraatarme walnoot-kaneel koekjes

Hebben jullie mijn koolhydraatarme choco-chip koekjes al gemaakt? Ik ben er zo gek op, dat ik er een nieuwe variant van gemaakt heb: koolhydraatarme kaneel koekjes met walnoot. Net zoals de choco-chip koekjes zijn ze lekker knapperig van buiten en smeuïg van binnen. Heerlijk! Het recept deel ik hieronder met jullie.




Ingrediënten

Bereiding koolhydraatarme walnoot-kaneel koekjes (10 – 12 stuks)

Meng het amandelmeel, de tahin, suikervrije siroop en eventueel het eiwitpoeder door elkaar in een grote kom. Ik gebruikte hier gewoon een lepel en vork voor. Hak of breek vervolgens de walnoten in stukjes en meng deze door het deeg. Proef even wat je van de smaak vindt en voeg eventueel nog wat extra siroop en/of kaneel toe. Let op: voeg het ei en het bakpoeder dus nog niet toe. Dat komt later 🙂

De volgende stap is heel belangrijk voor de smeuïgheid van de koekjes. Dek de kom met het deeg even goed af en zet minimaal een half uur in de koelkast (langer mag ook).

Verwarm de oven vervolgens op 180 graden en haal het deeg uit de koelkast. Voeg het ei en het bakpoeder toe en meng goed door het deeg.

Bedek vervolgens een bakplaat met bakpapier en schep rondjes deeg op de bakplaat. Dit gaat het makkelijkst met een ijsschep of 2 lepels. Afhankelijk van de grootte krijg je er ongeveer 10 tot 12 koekjes uit. Druk de deegrondjes lichtjes aan en zet de bakplaat in de oven.

Bak de koolhydraatarme koekjes ongeveer 10 – 15 minuten in het midden van de oven. Ze lijken dan misschien nog een beetje te zacht, maar dat komt straks goed als ze afgekoeld zijn. Laat ze na het bakken daarom even rusten op het aanrecht, zodat de buitenkant knapperig wordt maar de binnenkant chewy blijft.

Eet smakelijk! X


Print Friendly, PDF & Email

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *